zaterdag 31 oktober 2015

Zingen: m'n tantes bloes

Inleiding
Dit is mijn liedje:

Ik speel zelf de begeleiding op de piano. En in de klas kan ik de begeleiding met een keyboard spelen.

Oriƫntatie
Eerst vertel ik het doel van de les. Lesdoel: Het hele liedje goed op toon zingen met de hele klas. Daarna vertel ik wat we gaan doen. De kinderen van mijn stagegroep groep 8 hebben nog niet veel muziek gehad dit jaar. 

Uitleg/instructie
-Ik stel de luistervraag: 'waar gaat het liedje over?'
-Ik zing het voor
-Daarna vraag ik aan de kinderen wie mij kan uitleggen waar het liedje over gaat.
-Ik vertel iets over het ontstaan van de blues.
-Hierna zing ik het nog een keer en vraag waaraan ze horen dat het een blues is.
-Daarna zingen we het om en om. Ik zing de eerst zin en de kinderen zingen de volgende
-Als ik zie dat een stukje nog niet lukt zing ik dat stukje eerst voor en kunnen ze het na zingen.
-Als ze een vraag hebben steken ze hun vinger op.
-Dan proberen we het allemaal weer een keer te zingen. 
-Als dat goed lukt verdeel ik het liedje in jongens en meisjes. De eerste regel wordt door de meisjes gezongen en de tweede regel door de jongens enz.

Wat doen de kinderen?
-De kinderen luisteren goed naar het liedje.
-De kinderen zingen mee

Afsluiting
We zingen het liedje nog een keer met zijn allen. En ik geef aan het einde van de les nog feedback terug over hoe de les is verlopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten